2011. július 31., vasárnap

első tortáim, fondant használat kezdeti eredményei

Egy olyan fél éve kezdtem el tortákat készíteni, elsősorban a fondant bevonűás alkalmazása vonzott.
A fondant én készítettem víz, méz, porcukor és zselatin felhasználásával. ami problémát okozott az a nyújtási vastagság eltalálása (ha vékony szakad, ha vastag törik) és a lesímítás úgy, hogy ne gyűrődjön - ezt még mindig gyakorlom :)

a kék torta volt az első, ahol fondant használtam, elég törős lett.

A húsvéti torta vajkrémes, de fondant figurákkal kísérleteztem, a tészta a kiskukta féle csokiktorta (lsd. linkek) receptje kicsit variálva: tej egy részét narancslével helyettesítettem a tésztában és krémben is, narancshéjat reszeltem mindkettőbe és a tésztalapokat is narancslével locsoltam be kenés előtt. Nagyon finom lett.

az anyák napi torta már mintás fondant bevonást kapott, itt már jól formázható fondant sikerült készíteni.

Egy kis kitérőként kipróbáltam az Eszterházy tortát, szerintem szép lett

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése